You are here: Home > Technika i technologia > Układy RSE

Układy RSE

Wał korbowy ma dwa wykorbienia przesunięte o kąt 40°, co wraz z widlastym ustawieniem bloku cylindrowego daje łączne przesunięcie fazowe ruchu wypornika i tłoka równe 100°. Wszystkie elementy układu korbowego mają łożyska toczne, zasilane olejem ze wspólnego systemu olejenia. W dławnicach trzonów są umieszczone jedynie pierścienie zgarniające zamknięte, wykonane z kauczuku fluorenowego. Na tłoku zamocowano pierścienie uszczelniające i prowadzące. Uszczelnienie wyjściowej końcówki wału korbowego otrzymuje się za pomocą specjalnego uszczelnienia wyposażonego w jeden pierścień węglowy i drugi z węglika metalu. Dostarczanie do zespołu uszczelniającego oleju pod ciśnieniem znacznie poprawia szczelność połączenia obrotowego. Nagrzewnica jest wykonana w formie 24 rurek prostych o dużej średnicy, w których znajdują się rurki wewnętrzne użebrowane, doprowadzające gaz do regeneratora pierścieniowego, obejmującego cylinder wypornika. Wypełnienie regeneratora stanowią siatki z drutu ze stali nierdzewnej.

Chłodnica ma typową konstrukcję płaszczowo-rurową. System sterowania służy do zmiany ciśnienia gazu w przestrzeni roboczej oraz składu mieszaniny palnej. Układ sterowania ciśnienia gazu umożliwia zmianę momentu obrotowego i prędkości obrotowej silnika, natomiast układ sterowania składem mieszaniny palnej utrzymuje temperaturę nagrzewnicy oraz współczynniki nadmiaru powietrza na stałym poziomie.

Comments are closed.